Gmina Janów Podlaski realizuje projekt „Szkoła otwarta” – projekt nr FELU.10.03-IZ.00-0110/23, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach #Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.3 Kształcenie ogólne.
Całkowita wartość projektu to 996 216,13 zł, w tym dofinansowanie 891 816,13 zł. Wysokość wkładu z #Funduszy Europejskich wynosi 846 783,71 zł.
Głównym celem realizowanego projektu jest wzrost jakości kształcenia realizowanego przez Szkołę Podstawową im. Czesława Tańskiego w Janowie Podlaskim oraz podniesienie umiejętności i kompetencji u co najmniej 95% z grupy 384 uczniów (179 dz. + 205 chł.) i 43 nauczycieli (30 K i 13 M) w okresie do 28.02.2026 r. poprzez wdrożenie programu rozwojowego przyczyniającego się do zwiększenia dostępu do edukacji dobrej jakości, włączającego kształcenia, ułatwienia mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Założenia projektu zostały skonstruowane w oparciu o przeprowadzoną diagnozę i szczegółową analizę potrzeb placówki. Realizacja projektu
pozwoli gminie Janów Podlaski na dostosowanie oferty edukacyjnej do nowych wyzwań cywilizacyjnych i rosnących potrzeb uczestników. Zaplanowane w projekcie działania bezpośrednio przyczynią się do osiągnięcia:
III. Podniesienie jakości kształcenia i rozwój umiejętności uczniów poprzez zakup dodatkowego wyposażenia do szkoły objętej projektem, niezbędne do prowadzenia zaplanowanych zajęć dodatkowych. Pomoce te wykorz. będą zarówno w trakcie realizacji projektu jak też po zakończeniu jego realizacji w okresie trwałości. Zakupione wyposażenie pozwoli na udział w zajęciach uczniom z niepełnosprawnością na równi z pozostałymi osobami.
Grupę docelową stanowi 384 uczniów (179 dz. i 205 chł.) uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Czesława Tańskiego w Janowie Podlaskim, 43 nauczycieli (30 K i 13 M) zatrudnionych w tej szkole, 180 rodziców (140 K i 40 M).
Udział w projekcie wyrówna dostęp dzieci i młodzieży z terenów wiejskich do usług edukacyjnych o wysokiej jakości oraz pozwoli na przełamanie barier w zakresie mobilności edukacyjnej (zajęcia realizowane w miejscu ich zamieszkania, bez konieczności dojazdu do większych ośrodków) oraz zwiększy dostępność dla osób niepełnosprawnych – w ramach wdrażanych działań przewidziano możliwość skorzystania z szeregu usług dostępowych, jak tłumacz języka migowego, skorzystanie z pętli indukcyjnej, pomoc asystenta osoby niepełnosprawnej, zapewnienie dowozu dla osób niepełnosprawnych, biuro projektu pozbawione barier architektonicznych.
Rezultaty projektu: