Wycieczka do Białowieży

Swoimi sprawozdaniami z wycieczki do Białowieży chcieli podzielić się uczniowie klasy III c.

Dnia 07.06.2018 roku, klasy 2a i 3c wybrała się na wycieczkę. Wyjechaliśmy o godzinie 7:00 i najpierw zwiedzaliśmy Grabarkę. Byliśmy w  Kościele, a wokół było wiele prawosławnych krzyży. Potem pojechaliśmy do Hajnówki, a tam jechaliśmy pociągiem. W połowie przejażdżki zatrzymaliśmy się i przeszliśmy się po mostku, po czym wróciliśmy pociągiem z powrotem, a podczas spaceru pani Kasia robiła nam pamiątkowe zdjęcia. Następnie pojechaliśmy do Orzeszkowa do Chatki Baby Jagi. Obok jej domku odbyły się zawody międzyklasowe w lataniu na miotle. Zwyciężyła nasza klasa. Hurra!!! W Chatce Baby Jagi podobała mi się waga kłamstw i choć bardziej kłamię od mojej koleżanki Eweliny to i tak obie trafiłyśmy do pieca. Fajne było też więzienie, w którym byli więzieni Jaś i Małgosia. Z Orzeszkowa pojechaliśmy do Białowieży, gdzie zjedliśmy pyszny obiad w pięknej restauracji. Byliśmy też na wieży widokowej, która mieści się na ósmym piętrze. Musieliśmy wejść schodami, a pani Kasia przybijała wszystkim „piątki”. W Białowieży zwiedziliśmy Muzeum multimedialne, a stąd poszliśmy oglądać budynki i drzewa pamiętające czasy carskie. W drodze powrotnej znowu pojechaliśmy do Hajnówki, na basen. Była tam wielka, super zjeżdżalnia od 9 lat. Do Janowa wróciliśmy o godzinie 21:30. Ta wycieczka była dla mnie najfajniejszą ze wszystkich.

Gabriela Butkiewicz klasa III c

Dnia 07.06.2018 roku pojechałem z moją klasą oraz II a na wycieczkę do Białowieży. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Grabarki. Było tam bardzo dużo krzyży i  różańców oraz cerkiew. Po zwiedzeniu Grabarki pojechaliśmy do Hajnówki na przejażdżkę kolejką leśną wąskotorową do Doliny Leśnej. Stamtąd ruszyliśmy do Chatki Baby Jagi w Orzeszkowie. Tam słuchaliśmy opowiadania o sowie, która przynosiła wieści Babie Jadze. Gdy weszliśmy do domu, pan przewodnik powiedział nam, że Baba Jaga poleciała na siedem dni do swojej siostry. Dostaliśmy pierniczki, w których mogły się trafić pająki lub muchy. Potem dostaliśmy lizaki, a kto ich nie dostał, musiał wrzucić pająka do kociołka. Dostaliśmy też kamienie, które spełniają marzenia grzecznych dzieci.Z domku Baby Jagi pojechaliśmy do restauracji, w której zjedliśmy pyszny obiad. Po obiedzie poszliśmy do muzeum Białowieskiego Parku Narodowego, gdzie pani przewodnik pięknie nam opowiadała.Z Białowieży pojechaliśmy na basen do Hajnówki. Pływaliśmy godzinę i było super. Po basenie pojechaliśmy do domu.Wycieczka była bardzo ciekawa i interesująca, a pływanie w basenie najfajniejsze.

Maciej Kajka kl. III c

W czwartek 07.06.2018 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Białowieży z klasą II a. Na początku pojechaliśmy do Grabarki, gdzie oglądaliśmy krzyże i poszliśmy do kościoła. Potem pojechaliśmy do Hajnówki przejechać się ciuchcią. Było bardzo zielono i były ładne widoki. Następnie pojechaliśmy do Chatki Baby Jagi. W środku domku było bardzo mrocznie ale ja się nie bałam. Weszliśmy na łóżko Baby Jagi, do pieca oraz lochów Jasia. Na koniec dostaliśmy magiczne kamyki. Po Chatce Baby Jagi pojechaliśmy na obiad. Po obiedzie poszliśmy do muzeum, a po muzeum pojechaliśmy do parku wodnego. Wycieczka była bardzo udana.

Ewelina Ostapiuk kl. III c

Dnia 07.06.2018 roku klasy II a i III c pojechały na wycieczkę do Białowieży. O 7:00 mieliśmy zbiórkę przed szkołą, a potem pojechaliśmy autokarem do Białowieży. Po drodze zatrzymaliśmy się w Grabarce. Tam pomodliliśmy się i podziwialiśmy widoki. Po przyjeździe do Hajnówki jechaliśmy kolejką wąskotorową przez lasy. Widzieliśmy różne rośliny i owoce. W Orzeszkowie zwiedzaliśmy chatkę Baby Jagi. Gotowaliśmy tam zupę, jedliśmy pierniki z niespodzianką, siedzieliśmy na łóżku Baby Jagi, byliśmy w lochach Jasia. Był pokaz czarów, dostaliśmy magiczny kamień i bawiliśmy się w zabawę, która nazywała się Tropem Baby Jagi. Po rozwiązaniu wszystkich zagadek, pan animator udostępnił nam atrakcje takie jak: trampolina, piaskownica, strzelnica itp. Był też sklep z pamiątkami. Później pojechaliśmy do Białowieży. Jedliśmy obiad w restauracji. Po zjedzeniu obiadu spotkaliśmy się z przewodnikiem. Zaprowadził nas na wieżę widokową i pokazywał nam lasy i granice Polski. Potem zwiedzaliśmy muzeum przyrodnicze. Później pojechaliśmy na basen w Hajnówce. Byliśmy na basenie około godziny. Po basenie ruszyliśmy do domu. Wróciliśmy około 21:30. Ta wycieczka była bardzo fajna!!!

Grzegorz Rudko klasa III c

O 7:00 była zbiórka przed szkołą. Po drodze był postój w Grabarce i zwiedzaliśmy cerkiew i górę z krzyżami. Potem przyjechaliśmy do Hajnówki, a tam jechaliśmy godzinę kolejką leśną wąskotorową. Następnie zwiedzaliśmy Chatkę Baby Jagi w Orzeszkowie. Czekało tam na nas dużo atrakcji. Najpierw był konkurs i wygrała nasza klasa – III c. Gotowaliśmy zupę ze słodyczy i pająków, zjedliśmy magiczne pierniki, weszliśmy na łóżko Baby Jagi, zobaczyliśmy kto jest większym kłamczuchem. Weszliśmy też do lochów Jasia, zobaczyliśmy mikstury, był pokaz czarów, zajrzeliśmy do magicznej szafy i dostaliśmy magiczne kamienie. Wzięliśmy udział w zabawie pt. „Tropem Baby Jagi”. Następnie przyjechaliśmy do Białowieży i tam zjedliśmy obiad. Po obiedzie zaczęliśmy zwiedzanie Puszczy Białowieskiej. Widzieliśmy multimedialną wystawę przyrodniczą oraz różne zabytki. Następnie przez godzinę byliśmy na basenie w Hajnówce. Dla mnie muzeum było najfajniejsze!

Amelia Rudko kl. III c

Podziel się tym wpisem ze znajomymi:

Więcej wpisów z tej kategorii