Wycieczka kl. VIII

Wycieczka klas VIII

20 kwietnia o godzinie 4.45  uczniowie klas 8 wraz z wychowawcami  spotkali się na zbiórce na ulicy Szkolnej. Po sprawdzeniu obecności uczniowie wyruszyli w długą  trasę do miejsca docelowego jakim był Kraków. O godzinie 14.00 mieliśmy zaplanowane zwiedzanie Kopalni soli w Wieliczce wraz z przewodnikiem. Podczas zwiedzania uczniowie poznali historię patronki górników kopiących sól,  którą była Święta Kinga. Zwiedzaliśmy także kaplicę podziemną Świętej Kingi oraz salę bankietową. Mogliśmy również polizać ścianę kopali i sprawdzić czy faktycznie jest słona.

Po powrocie z Wieliczki mieliśmy zakwaterowanie w starej kamienicy niedaleko starego rynku później poszliśmy na obiadokolację. Po napełnieniu brzuszków uczniowie wybrali się na spacer, by zobaczyć słynnego krakowskiego smoka. Po spacerze wróciliśmy do kamienicy i szykowaliśmy się do spania.

Drugiego dnia uczniowie po pysznym śniadaniu, wyruszyli zwiedzać Kraków. Zwiedzaliśmy tam Wawel, na którym widzieliśmy Archikatedrę w której jest Dzwon Zygmunta i są pochowani polscy królowie, ale nie tylko oni bo też np. Juliusz Słowacki czy Adam Mickiewicz. Potem byliśmy w kościele pod wezwaniem Św. Apostołów Piotra i Pawła, w którym słuchaliśmy czarnej legendy. Byliśmy w kościele Mariackim gdzie o 14.00 słuchaliśmy hejnału, możemy się pochwalić również, że hejnalista pomachał nam trąbką, a to oznacza, że będziemy mieć wielkie szczęście. Później pojechaliśmy do Wadowic, gdzie zwiedzaliśmy dom rodzinny Jana Pawła II. Mogliśmy spróbować słynnych papieskich kremówek. Po powrocie mieliśmy obiadokolację i wróciliśmy do swoich pokoi.

Ostatniego dnia wycieczki po śniadaniu pojechaliśmy do Ogrodów Doświadczeń im. Stanisława Lema autora „bajek robotów”. Było tam dużo fizyki i eksperymentów. Miejsce było dość ciekawe i uczniowie mogli się wyszaleć. Potem pojechaliśmy  na Kopiec Kościuszki, z którego był widok na panoramę Krakowa. Koło godziny 13.30 ruszyliśmy w drogę powrotną do Janowa. W Janowie byliśmy już o 20.15. Wycieczka była naprawdę super J.

Milena i Oliwia z 8b

Podziel się tym wpisem ze znajomymi:

Więcej wpisów z tej kategorii