Wieczka do Trójmiasta

W dniach 8-11.05.2018 odbyła się wycieczka do Trójmiasta. Uczestniczyła w niej głównie młodzież klas 2 gimnazjum. Opiekunami byli: pani Wioletta Doroszuk, pani Katarzyna Panasiuk i pan Piotr Panasiuk.

Pierwszego dnia w drodze nad morze zatrzymaliśmy się w Toruniu. Odbyła się tam gra miejska polegająca na wykonywaniu różnych zadań. Zostaliśmy podzieleni na trzy grupy i w ten sposób poruszaliśmy się po mieście, poznając zabytki. Wygrała grupa pani Kasi. Następnie pojechaliśmy do Stegny – miejsca naszego zakwaterowania. W pensjonacie czekał na nas pyszny obiad. Po obiedzie każdy z nas mógł spędzić czas w dowolny sposób.

Drugi dzień rozpoczął się zwiedzaniem Gdańska: zobaczyliśmy m. in. Trakt Królewski, Fontannę Neptuna, Ratusz, Dwór Artusa, Kościół Mariacki. Następnie popłynęliśmy statkiem na Westerplatte, gdzie podziwialiśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża. Wieczorem  udaliśmy się nad morze – niektórzy zobaczyli je po raz pierwszy w życiu.

Kolejnego dnia pojechaliśmy do Gdyni, gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem. Po spacerze Skwerem Kościuszki wjechaliśmy na szczyt  Kamiennej Góry, z której roztaczała się piękna panorama miasta. Później przez dwie godziny przebywaliśmy w Centrum Nauki Experyment. Znajdują się tam stanowiska, które dostarczają odwiedzającym mnóstwo zabawy, a przy tym dają możliwość zdobycia wiedzy. Mogliśmy m. in. wcielić się w rolę inżynierów, konstruując i wprawiając w ruch skomplikowane mechanizmy, poznać działanie śluzy, śruby Archimedesa, a nawet mieliśmy szansę stworzyć ogromny wir wodny!

Po południu udaliśmy się do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po najdłuższym drewnianym molo. Po intensywnym dniu mogliśmy się zrelaksować w sopockim Aquaparku.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki w Malborku. Pod koniec wycieczki mieliśmy czas wolny, aby kupić pamiątki dla siebie i naszych bliskich. Po wykorzystaniu wolnego czasu zebraliśmy się w ustalonym miejscu i wróciliśmy do Janowa. Autokar dowiózł nas pod szkołę, gdzie z utęsknieniem czekali na nas rodzice.

Podziel się tym wpisem ze znajomymi:

Więcej wpisów z tej kategorii